onsdag 17 augusti 2011

Jag saknar dig, jag saknar dig! av Peter Pohl & Kinna Gieth

För ett tiotal år sedan läste jag Peter Pohls bok Jag saknar dig, jag saknar dig! som bygger på en sann historia. Kinna Gieth förlorade sin tvillingsyster Jenny i en bilolycka. Kinna och Jenny hade läst och tyckt väldigt mycket om Pohls bok Alltid den där Anette! och efter systerns tragiska olycka kontaktade Kinna Pohl och frågade om han inte kunde skriva en bok om tvillingsysterns död och sorgen efter henne.

Pohl var till en början tveksam, men bestämde sig till slut för att skiva Jag saknar dig, jag saknar dig! tillsammans med Kinna. Vilken tur att han vågade! Det är en fantastisk bok och väldigt, väldigt sorglig. Efter att jag hade läst boken läste två av mina döttrar den, de måste ha varit 10-12 år då och de blev lika gripna. Nu har boken blivit film och jag ska självklart se den. Tillsammans med mina döttrar.

Se filmen, men läs boken också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar