tisdag 5 november 2013

Städdags av Camilla Kuhn

Städddags av Camilla Kuhn är en liten pärla!Rätt liten i formatet och rätt lite text har den också! Bilderna är enkelt tecknade och förutom grått så finns det bara ett par röda och blå nyanser i boken... Många gånger när jag får en bok som denna i handen förväntar jag mig ingen större upplevelse! Tänker att ja, ja ännu en bok i mängden! Men denna gång hade jag fel! Så nu skall ni få höra om om dagen när mamma skulle städa!

Mamma skulle städa och pappa och Jens bestämmde sig snabbt för att badhuset måste få ett besök just då! Viskande packade de ihop sina badkläder och försökte smyga iväg...Men så lätt gick det inte! Mamma fick syn på dem och plötsligt dög inte deras handdukar! De måste få rena!

Äntligen kommer de till badhuset! Men först skulle de byta om, för det måste man ju.... Och då, vad hände då? Det tänker jag inte berätta, det enda jag tänker berätta är att mamman var en mycket klok och listig mamma!

Kul bok för alla som hellre vill roa sig än städa! Och för alla för alla som hellre vill städa än att roa sig... Fast man kanske skall vara runt tre år för att gilla den! Övre ålder på denna bok finns inte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar